پیشنهاد انتقال پایتخت طرحی خیالی است/ هیچ شهری ‌ظرفیت پایتخت سیاسی ‌را ندارد
فرهنگی،اجتماعی
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
طراح قالب
ثامن تم
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


مطالب اخیر وبگاه
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:
پیشنهاد انتقال پایتخت طرحی خیالی است/ هیچ شهری ‌ظرفیت پایتخت سیاسی ‌را ندارد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پیشنهاد انتقال پایتخت طرحی خیالی است، گفت: یقین دار‌م که هیچ شهری در این اوضاع و احوال ظرفیت پایتخت سیاسی شدن را ندارد.

: پیشنهاد انتقال پایتخت طرحی خیالی است/ هیچ شهری ‌ظرفیت پایتخت سیاسی ‌را ندارد

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگارمیبدمادر اردبیل با بیان علل مخالفت خود در انتقال پایتخت سیاسی و اداری تهران اظهار داشت: انتقال پایتخت در لفظ و ظاهر نمی‌تواند مشکل تهران از جمله آلودگی و ترافیک را بر طرف کند بلکه باید با راهکارهای عملی، درست و منطقی در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و به جای حرکت‌های عجولانه در این زمینه باید با دید کارشناسی و مطالعات دقیق به شورای امنیت ملی و دستگاه‌های ذیربط ارائه می‌کنند، عمل کرد.

وی یادآور شد: برای سال آینده 37 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای کشور در نظر گرفته شده است در حالی که این انتقال هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین آن از اراده و توان دولت خارج است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مدافعان این طرح حاضر نیستند مقصد نهایی پایتخت سیاسی و اداری ایران را به ملت معرفی کنند چرا که یقین داریم هیچ شهری در این اوضاع و احوال ظرفیت پایتخت سیاسی شدن را ندارد.

حقیقت‌پور با اشاره به ارائه پیشنهاد عجیب از سوی نمایندگان در تامین اعتبار انتقال پایتخت از محل فروش ساختمان‌های اداری تصریح کرد: مگر ساختمان‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، مجلس و نهادهای دیگر را چه کسی حاضر است با کاربری که نمی‌توان برای آن تعیین کرد بخرند و از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد‌: به جای شعار دادن‌های فضایی و خیالی صحبت کردن‌ها بهتر است مدیریت متمرکز و واحد شهری را دولت و مجلس در دستور کار قرار دهد و با دادن اختیارات بیشتر به استانداران و فرمانداران و توسعه زیرساخت‌هایی همچون مترو از سه خط به هشت خط تدابیر لازم محیط زیست با همکاری شهرداری تهران برای حل مشکلات و آلودگی هوا اقداماتی را انجام داد که در این باب می‌توان از ظرفیت آمایش سرزمینی نیز بهتر و شایسته استفاده کرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: شورای عالی انتقال پایتخت که قرار است با حضور 14 تشکل شکل بگیرد باید راهکارهای عملی را ارائه کنند و به دور از هر‌گونه حرکت احساسی بکوشند تا مشکلات مردم برطرف شود.

حقیقت‌پور تاکید کرد: شهر تهران در حال حاضر 12 میلیون جمعیت شناور دارد که با یک دهم هزینه‌ای که برای انتقال پایتخت پیش‌بینی شده است می‌توان با اجرای طرح‌هایی همچون توسعه مطلوب حمل و نقل رونق دادن به برنامه‌های دولت الکترونیک و ارائه خدمات به مردم حتی از درون خانه‌ها، جلوگیری از تردد خودروهای تک سرنشین و توسعه اتوبوس‌های شهری سریع‌السیر می‌توان بار روانی و دغدغه و نگرانی مردم را از بابت آلودگی هوا و ترافیک به حداقل رساند.

وی یادآور شد: ما نباید در این موضوع صرفاً به انتقال پایتخت از تهران و حل مقطعی مشکلات این شهر فکر کنیم که در آن صورت مردم سایر کلانشهرها از ما گلایه خواهند کرد که چرا شهر ما را انتقال نمی‌دهید که در آن صورت نمی‌توان اصفهان، تبریز، اهواز، مشهد و .... را به سایر مناطق انتقال داد.

این نماینده مجلس در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما به جای اینکه بسیاری از دانشجویان و علاقمندان به تحصیل را به دانشگاه‌های پایتخت با فریبندگی‌های خاص سوق دهیم بهتر است بسیار این دانشگاه‌ها را به سایر شهرها انتقال دهیم که این خود می‌تواند بهترین وضعیت و شرایط را برای ما به وجود آورد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علی زارع مهرجردی در پنج شنبه 5 دی 1392 |

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگی،اجتماع





برچسب‌ها